måndag 17 november 2014

Apple TV, störig hund and so on.

Idag är jag så himla trött, Rambo är ibland ganska fipplig av sig om nätterna och i natt var inget undantag. Han har väckt mig åtskilliga gånger för att det varit för kallt (då krafsar han på mig tills jag släpper in honom under täcket) och sedan för att det varit för varmt (han blir flåsig och jag får öppna fönstret). Vissa nätter håller han på såhär hela natten, man kan bli galen för mindre. Han är grymt bortskämd som ni hör, haha. Jonas har suttit uppe hela natten och pluggat, han gick och la sig strax efter jag kommit fram från jobbet stackarn. Hard life.

Jag la mig på soffan och såg en film när jag kom hem idag, himla mysigt. Ska dock snart käka lite lunch och åka iväg till stallet, med en liten detour till Granngården för att köpa hundmat och ridvantar. Kallt som tusan idag! Idag står ett dressyrpass på schemat, och om jag orkar ska jag springa en sväng direkt efter (brukar dock vara mör i benen efter dressyr så jag håller det lite öppet, hehe). Så skönt att vara färdigmotionerad för dagen när man kommer hem, fullt fokus på pannband och mailbox.

Vet inte om jag skrivit detta innan, men tror icke? Vi köpte en Apple TV för ett tag sedan, seriöst bästa köpet ever. ♥ Materiell lycka på hög nivå. Var lite skakigt där när vi insåg att Airplay laggade från MacBooken till Apple TV:n, men efter lite googlande insåg jag att vi kan lägga över filer i iTunes och se dem i Apple TV:n. Så grymt! Love it!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar