fredag 3 oktober 2014

Good news

I förrgår var Kamelias metacam-kur slut, och idag när jag kom ut var frambenet svullet igen. Dock gick svullnaden ner efter ridturen, men jag konsulterade ändå veterinär eftersom jag är extremt nojig och oroar mig konstant över Kamelias hälsa och välbefinnande rent allmänt. Hon sa att efter att ha haft lymfangit så kan det bli så att vätska samlas lättare, det var något med ledkapslar som inte leder bort vätskan effektivt. Det är dock ingen fara så länge det går ner efter ridning, och så länge hon inte har ont eller får temp. Puh! Hon sa att eftersom Kamelia är lite äldre så är det inte säkert att benet någonsin blir helt som innan, utan att det lätt blir svullet. Känns skönt att veta, så behöver jag inte flippa ur varje gång det händer. Veterinären sa också att vi kan börja trava nu (underbart eftersom K är jättetrött på att bara få skritta och drog iväg flera gånger med mig idag), så länge jag skrittar igång henne i ca 20 minuter innan så hon verkligen kommer igång och blir varm osv. Är grymt taggad för morgondagens ridtur, med andra ord!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar