söndag 5 oktober 2014

Underbar dag!

Idag har varit en sådär jättebra dag, det är nästan tråkigt att jag snart måste gå och lägga mig. Jag hade ett riktigt bra dressyrpass med Kamelia, först i skritt där jag gjorde mycket sidvärtes och jobbade hårt på att hålla dendär ytterbogen på plats och rumpan på spåret. Fick verkligen en kanonkänsla ganska så snabbt med en lite elektrisk häst och kunde behålla den känslan även i traven. Jädrar vad hon var framåt, mycket halvhalter idag! Vi fick dock skippa galoppen eftersom det hann bli mörkt, men den tar vi imorgon. Det kändes ändå som vi fick en så otroligt bra känsla att det liksom var läge att sluta. Håller man på för länge hinner fröken Kamel tröttna och bli sur, det är ju ändå ett fuxsto jag har, haha. Jag hoppas hon är lika fin på nästa dressyrträning!

Har även börjat klicka in Selma ikväll efter att ha läst om skvallerträning, det känns som det vore grymt bra för henne som alltid låser sig och reser ragg mot andra hundar när vi är ute på promenad. Jag har nog aldrig riktigt förstår klicker-grejen, men efter att ha läst på om det så har jag kommit på massvis med bra användningsområden. Ska fortsätta med detta imorgon. Spännande!

Bild från förra sommaren, tror jag. Hoppla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar