torsdag 2 oktober 2014

Torsdag.

Åh, vad mycket det har varit det senaste. Jag har jobbat extra, och utöver det har jag jobbat med Wist Design samt skrittat Kamelia och gett henne Metacam. Hennes ben svullnade nämligen upp igen, så veterinären skrev ut Metacam över telefon i lördags och ordinerade skritt en vecka. Hon har varken varit halt eller haft någon temp, och hon har definitivt inte velat skritta så hon är inte jättenöjd med läget just nu, haha. Tre dagar till, sen kan vi börja trava och galoppera lite igen. Just nu möter vi älgar i princip varje dag när vi är ute, då fryser Kamelia helt och man känner hjärtat slå genom sadeln så det är lika spännande varje gång, hehe.

I tisdags tränade jag faktiskt dressyr i enbart skritt (har inga restriktioner om att inte jobba henne eller rida enbart på rakt spår) och det var en väldigt givande träning. Har haft sån otur att varje gång jag bokat träning senaste två månaderna har en sko åkt av eller liknande så jag har fått ställa in, så det kändes väldigt bra att inte behöva göra det i tisdags. Kamelia är hal som en liten ål att rida, bogen åker hit och rumpan dit så det är väldigt mycket jobb på att hålla henne rak och inom ramen. Det kändes verkligen inte som något negativt att vi enbart kunde jobba i skritt, tror det var ett väldigt nyttigt pass.

Dessa två pannband finns för övrigt till försäljning, de är i x-full och kostar 300:- plus frakt.


1 kommentar:

  1. Jättefina hundhalsband och pannband! Superduktigt! Lite nyfiken, var får man tag på pannbanden och halsbanden? Är lite sugen på att testa själv :)
    Mvh
    Malin

    SvaraRadera