fredag 27 juni 2014

Fredag ♥

Idag har jag hunnit jobba i tre butiker, jag har en kvar men jag är hemma lite emellan. Har haft besök av en tjej som köpte lite möbler av oss, har promenerat hundarna, ätit lite, druckit kaffe och jobbat med Wist Design. Idag har jag äntligen fått tummen ur och skaffat domän till webshoppen samt lagt upp en e-postadress. Känns bra att ha en info-adress som bara har med Wist att göra, slippa använda min privata. Det sega är ju att det tar upp till två dygn innan domänen funkar, men sen ska jag äntligen lägga ut adressen till webshoppen på fb-sidan. Så spännande! Det är tyvärr inte så smockat med produkter i shoppen än men det kommer, jag har massa idéer på annat jag vill ta in men jag får lugna mig lite. En sak i taget! :)

Jag och Frida hade bestämt att vi skulle rida bort till sjön och bada med hästarna igår, jag hittade nämligen en stig ner dit häromdagen när jag var ute och red. Irriterande nog blev det ju ösregn igår, men vi red dit ändå. Kamelia tänkte dock inte under några omständigheter gå i det äckliga vattnet, jag hoppade av och ledde i henne (i mina ridskor av läder, verkligen bra) och till slut vågade hon sig ner. När hon kommit på att det inte var så himla läbbigt ändå satt jag upp och då fick hon för sig att hon skulle lägga sig ner! När hon inte fick det kastade hon sig upp ur vattnet och vägrade gå ner igen, så jag la ner det. Det är lite smalt och brant att gå ner där, särskilt med en uppstressad häst, så vi ska se om vi kan hitta något bättre ställe där man bara kan gå ut i vattnet utan nedförsbacke innan, så blir det nog inte lika läskigt. Det ska ju inte vara obehagligt för henne, då kan det kvitta :)

Under kvällen igår hade Jonas och jag Murder One-maraton, man får ju passa på när vi för en gångs skull är lediga samtidigt! Selma sov som en liten gris i min famn. Hon är skendräktig nu (blir alltid det efter löp) så hon är jättetrött och sover mest hela tiden. Min lilla nallebjörn. ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar