tisdag 4 mars 2014

Sträckning.

Igår skulle jag jogga Kamelia på ridbanan, och märke så fort jag började trava henne i vänster varv att hon inte gick rent. Hoppade av och kände på henne, och det verkar som hon har en sträckning på höger sida, i triceps/precis ovanför frambenet. Hon reagerade nämligen när jag klämde och tryckte på den muskeln, men inte på andra sidan och inte heller någon annanstans i benet och det fanns ingen värme någonstans i benet. Förhoppningsvis är det inget värre än en sträckning. Jag hoppade av och skrittade henne för hand en bit innan jag gick tillbaka till stallet och masserade henne med arnikaliniment. Tänkte göra samma sak ett par dagar till, alltså promenad + massage med liniment, så får vi hoppas att det ger sig.

Stackars liten häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar