tisdag 18 februari 2014

Inget flyt just nu.

Just nu känns det som att det mesta krånglar. Min bil la ju av i förra veckan, så den är på verkstad nu. Jag har inte fått domen än, det känns som att det är fullt möjligt att den inte går att rädda - eller åtminstone att det blir för dyrt att laga den så att det mest ekonomiska blir att sälja den till skroten.

Torsdag/fredag förra veckan fick jag skjuts ut till stallet av först pappa och sedan syrran, så Kamelia fick stå då jag inte ville låta min chaufför vänta längre än nödvändigt. Lördag/söndag lånade jag bil, men lägligt nog hade Kamelia då dragit av sig en framsko så någon ridning blev det inte ändå. Idag är det en vecka sedan hon senast reds, vilket jag är sjukt stressad över! Hon blir öm utan sko och risken är stor att hon fläker hoven, så det finns liksom inget alternativ. Hoppas på att hovslagaren kan komma snart, han skulle höra av sig när han hade tid.

CSN krånglar, så det känns sådär kul att bilen måste kostas på och hästen måste skos. Dessutom är Rambo sämre i ögat igen och har en veterinärtid idag, dit det blir buss. Annars har jag nu börjat cykla till stallet, vilket funkar bra bortsett från att det är punka på framdäcket och bromsarna på cykeln tar dåligt. Jag skulle verkligen vilja ha en cykellampa också, igår cyklade jag hem genom skogen och det var kolsvart - trots min (otroligt dåliga) pannlampa från Hööks. Kamelia hade dessutom fått ett fult sår på bakbenet igår, jag gjorde rent och hoppas verkligen det inte blir något dumt med det nu.

Imorgon har jag matteprov, dock har jag haft svårt för att fokusera på studier nu med allt annat runtomkring. Hoppas jag ändå blir godkänd, matte är inte mitt starkaste ämne! Just nu räknar jag exponentialfunktioner och logaritmer, jag orkar verkligen inte alla jobbiga ord, haha.

Ja, nu vet ni i alla fall varför min blogginspiration är på noll just nu, jag hoppas komma igång som vanligt snart igen.

Tur i oturen att sparken inte träffat hasen, det hade kunnat gå riktigt illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar