fredag 6 december 2013

Planer för 2014 - utbildning.

Som jag skrivit tidigare här på bloggen sökte jag en utbildning som skulle startat i början av januari, Nyföretagare heter den och innehåller marknadsföring, webbutveckling, info och kommunikation med mera. Tyvärr fick jag besked idag att min kommun inte kommer bekosta utbildningen då de inte anser den vara prioriterad, men de rekommenderade mig att "plocka ihop" utbildningen själv genom att läsa olika kurser så det är min plan. Jag såg att under vårterminen går Webbutveckling och Info och kommunikation, men Näthandel och Praktisk marknadsföring går (troligtvis) inte förrän till hösten då de ingår i ett handelsprogram. Därför kommer jag troligtvis läsa Företagsekonomi 2, Svenska 2, Webbutveckling 1 och Info och Kommunikation 1 nu på vårterminen, och sedan läser jag Näthandel, Praktisk Marknadsföring, Svenska 3 samt Redovisning 2 på höstterminen. Känns som det kommer bli riktigt bra! Jag har mailat studievägledaren så får vi se vad han tycker om det hela.

Först ska jag bara avsluta de kurser jag håller på med. Hittills har jag fått A på samtliga prov i Svenska 1 och FE1, så det känns ju grymt bra. Första matteprovet har jag ju på måndag, det är jag glad om jag blir godkänd på, högre ambitioner har jag inte där då jag är ganska så matematiskt efterbliven, haha.

Rambo "hjälpte" mig lite med matten igår. Tack, Rambo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar