fredag 6 december 2013

Igår och idag.

Igår blev ingen sådär jättebra dag, min mage ballade ur helt så jag låg mest på soffan och tyckte synd om mig själv. Lyckades plugga lite matte och kom iväg till stallet på kvällen för att mocka och fixa allt till Kamelen, men någon ridning vågade jag mig inte på. Idag har det vräkt ner snö och blåst som sjutton, och Kamelia är fortfarande utan snösulor så jag fick skippa ridningen. Suck! Hovslagaren kommer nästa vecka och slår på dem, så fram tills dess blir det lugnt tyvärr. Hade gärna gett mig ut och galopperat i snön nu, är ju så härligt! Dock inte utan sulor.

Jag har åtminstone lyckats plugga en himlans massa matte idag, och magen har hållit sig förhållandevis lugn. Det är uppenbarligen dags att dra ner lite på kaffet, hur tråkigt det än känns. Stress i kombination med mycket kaffe är verkligen inte bra.

Nu ska jag lägga ner pluggandet för idag, ska göra pannband och sen blir det tidigt i säng då jag har utsläppet imorgon. Lär ju få skotta fram bilen innan jag kommer iväg, lagom kul när man är nyvaken. Bara sisådär fyra månader kvar till våren, håll ut!

Frostig Kamelia, förra vintern :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar