tisdag 10 december 2013

I am back.

Hej där!

Jag gick visst upp i rök i några dagar, åtminstone bloggmässigt. Anledningen är att jag pluggade till ett matteprov, och dessutom kom det ungefär 18 meter snö så ridning på en häst utan snösulor var ganska så uteslutet. Med andra ord hade jag verkligen ingenting roligt att blogga om.

Matteprovet gjordes i alla fall igår eftermiddag/kväll, och när jag vaknade imorse hade jag fått mail från min lärare att jag var godkänd. Halleluja, änglakörer sjunger, osv. Idag tog jag faktiskt en pluggledig dag, det var egentligen inte meningen men hovslagaren kom vid lunchtid och skulle sko Kamelia och en häst till. Därefter mockade jag och fodrade hästarna, slog sönder isen i deras vattenhinkar och fyllde på och vips var klockan nästan 17 och jag orkade faktiskt inte sätta mig med skolarbete när jag kom hem. Jag tar tag i det imorgon istället, då blir det inlämningsuppgift i Företagsekonomin. Och imorgon kan jag dessutom ge mig ut på en ridtur igen, tjoho! Nu har Kamelia både snösulor och fyra broddhål. Tänkte jag skulle testa det, det lär ju bli väääldigt halt nu när all snö töar och det sedan fryser på igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar