onsdag 11 december 2013

Första ridturen på en vecka!

Denna dagen har verkligen ilat förbi i en väldans hast, det känns som jag nyss vaknade!

Jag började dagen med frukost framför Sons of Anarchy, min nya (o)vana, haha. Men det är så mysigt, vovvarna sovande tätt intill, kaffe och en riktigt bra tv-serie. Lite uppladdning inför dagen. När hundarna var promenerade och hade ätit frukost de också (vi har världens mest morgontrötta vovvar som nog gärna skulle sova halva dagen om de fick) så åkte jag iväg till stallet. Eller inte riktigt, först åkte jag till Granngården och köpte foderjäst samt en vattenhink till Kamelia. Den hon haft hittills är lite liten, nu fick hon en rejält stor, som denhär på bilden fast orange.



Sedan rullade jag vidare mot stallet, mockade och satte upp nya vattenhinken och tog sedan in kamelen för en ridtur. Hon har vilat en vecka nu pga snön, så snacka om lycka att få hoppa upp på hästryggen igen! Red en kortare tur i lite lugnare tempo, Kamelia hade nog gärna galopperat hela vägen om hon hade fått. När vi kom tillbaka till stallet pysslade jag om henne en stund och sen fick hon stå i boxen och käka lite kraftfoder en stund medan jag bar ut hö och vatten i hagen.

Eftermiddagen har bestått av plugg, pannband och mailen, med ett avbrott för en rejäl promenad med Selma. Hon har faktiskt gått ner lite nu, två hekto! Åtta kvar till målvikten. ;)

Nej, dags för sängen, jag är helt slut så jag lär somna på ett kick. Hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar