lördag 14 december 2013

2013-12-13

Det känns som jag har kommit in i en bra rutin på dagarna nu. Efter jag och vovvarna ätit frukost och varit ute på morgonrundan sticker jag iväg till stallet, mockar och rider, och kommer hem lagom till lunch. Äter lite framför ett avsnitt av någon bra TV-serie, sedan pluggar jag, tar en långpromenad med Selma, och sedan pluggar jag lite till eller gör pannband och hundhalsband tills kvällen.

Igår blev det en ridtur på Kamelia, hon börjar kännas mer som sig själv igen nu efter att känts lite trött och oengagerad i ridningen ett tag. Med andra ord var hon på tårna, taktade och frustade och blev hur glad som helst när hon fick länga sig i trav eller galopp på de mjuka grusvägarna. Underbart!



Idag var planen att jogga henne i lång och låg form på ridbanan, och jag fick för mig att göra det barbacka, fråga mig inte varför. Jag har inte ridit barbacka på en himlans massa år, men det var ganska kallt ute och jag frös om benen så det kändes helt enkelt som en bra plan. Hann dock inte ens komma halvvägs till ridbanan innan jag kom på varför jag inte rider barbacka på Kamelia, den manken är vass! Orkade inte vända tillbaka för att hämta sadeln så jag satte mig lite längre bak men det blev ett ganska kort pass ändå, haha. Hon var hur som helst duktig och kändes mjuk och fin.


Barbacka!
 
Snel hest. Luciadagen och ingen snö, för övrigt! I like it! Det ska vara plusgrader så långt framåt man kan se, vilket är den 22 december, så jag håller alla tummar och tår att vi får en grön jul.

1 kommentar:

  1. Skönt att hon är som vanligt igen! Själv älskar jag att rida barbacka, på Tanten satt jag också lite längre bak men på en rund ponny går det bra typ varsom (;

    SvaraRadera