måndag 11 november 2013

Winter is coming.

Idag var det svinkallt att rida, huh! Nu är nog vintern på ingång, tyvärr, det hade gärna fått fortsätta vara såhär milt fram till våren, tycker jag. Varje gång jag säger att jag gärna vill ha en grön vinter/jul och att jag inte tycker det behöver bli någon snö så försöker folk alltid övertala mig att jag VISST vill ha snö, haha. Men nej, jag gillar det verkligen inte. Jag fryser lätt, jag hatar att brodda i och brodda ur med stelfrusna fingrar, få urinvägsinfektion varje gång jag sticker ut näsan genom dörren osv. Jag struntar fullkomligt i om det ser "finare ut" med snö eller blir ljusare, jag kan rida på dagen eller ha pannlampa.

Nåväl, det blir ju som det blir oavsett vad jag tycker, tyvärr, så det är bara att härda ut. Idag kände jag verkligen att det är dags att köpa ett par bra ridvantar och rejäla långkallingar att ha under ridbyxorna, jag rider i vanliga tunna handskar nu och har strumpbyxor under. Måste även rota fram min under-hjälmen-mössa och trefingersvantarna, jag trodde jag visste vart jag hade dem men där låg de inte.

Såhär fin var Kamelia idag i alla fall, jag passade på att knäppa ett par bilder när hon fick syn på ett rådjur i hagen och sträckte upp sig lite!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar