tisdag 12 november 2013

Milt igen.

Idag var det ju riktigt skönt ute igen, runt 8 plusgrader. Jag joggade Kamelia en stund på ridbanan i lång och låg form, och körde galoppfattningar. Sedan vi började ställa högre krav i galoppen så har hon börjat dumma sig vid fattningarna, hon vägrar helt enkelt fatta galoppen utan drar iväg i slängtrav och blir jättestark istället. Idag körde jag därför lite back to basics och gjorde det enkelt - fatta galopp, massa beröm, övergång till trav efter några språng osv. Gick riktigt fint till slut och hon blev himlans nöjd och glad över allt översvallande beröm hon fick!

Red i hoppsadeln idag, har nämligen lagt ut min dressyrsadel till försäljning då jag inte tycker den passar helt hundra. Ser ni att passpoalen på schabraket och stigbygelplattan är precis samma färg? ;D

Bortsett från detta har jag gått omkring och frusit och haft halsont idag, inte bra alls. Har dock fått en hel del pluggande gjort och ligger hyfsat bra till inför provet på torsdag, om jag ligger i lika bra imorgon. Självklart har Selma hållit mig sällskap hela tiden, hon är väldigt intresserad av företagsekonomi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar