fredag 9 augusti 2013

Kickar igång dagens arbete.

Jag tog en skrittrunda på Kamelia igår och utforskade lite nya vägar - det finns så otroligt mycket ridvägar i omgivningen runt stallet att vi nog skulle kunna rida nya rundor varje dag under flera månader. Där jag red igår hittade jag massor av klätterbackar, det fanns säkert bortåt 30-40 stycken. Otroligt! Så fort Kamelias bakben är ordentligt läkt får vi bege oss dit och bygga rumpmuskler.

Nu ska jag sätta igång med pannbandstillverkning här, har massor att göra - sjukt kul! Väntar också en leverans av material idag, bland annat till ett hundhalsband som jag tänkte göra till en av de egna vovvarna som test. Om det blir bra så kommer även det gå att beställa sedan, i samma stil som pannbanden - dvs med valfria pärlor, strass, rhinestones osv. Det har varit många som efterfrågat det, så det blir nog förhoppningsvis en uppskattad nyhet.

Nej, dags för jobb samtidigt som jag ska lyssna på ljudbok, mycket bättre kan man inte ha det!

Kamelia igår, taggad för ridtur! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar