torsdag 8 augusti 2013

En torsdag.

Då var det torsdag idag då, vilket för mig innebär att jag ska till tandläkaren. Roligare kan man ju ha, fast det lär inte bli så blodigt då det bara är ett återbesök med min bettskena. Lite slipning och tillpassning, och inte en spänn behöver jag betala då jag har dendär frisktandvårdsförsäkringen (långt ord!).
 
Jag och kamelen tog en ridtur igår, hur mysigt som helst! Såret på bakbenet såg bättre ut så jag spolade med jodopax och när det torkat sprayade jag sårplast på. Grymt bra uppfinning, inhandlade det på Granngården igår. Det lägger sig som en tunn hinna av plast över såret, så inga flugor kommer i men det är fortfarande luftigt. Jag skrittar bara just nu, det är väl egentligen inte helt nödvändigt men det känns bäst och dessutom är det ju grymt bra för dem med mycket skritt på hårt underlag.



Igår när jag kom ut till stallet var det ett par tjejer där som jag inte träffat tidigare, Jettans medryttare och hennes kompis. Sjukt trevliga tjejer, vilket alla har varit därute hittills. Jag trivs verkligen som fisken i vattnet! Dock höll jag på att få skallen insparkad när Kamelia skulle ut i hagen; hennes hagpolare Tessan fick plötsligt för sig att hon skulle börja sparka åt Kamelia, så Kamelia rusade framåt och jag hamnade typ mellan deras bakdelar samtidigt som tredje världskriget bröt ut! Jag hörde hur hovarna svischade runt mitt huvud och kände vinddraget. Hann dock undan och fick med mig Kamelia bort också, utan att någon skada inträffade. Skönt det! I fortsättningen får Tessan flytta sig lååångt från grinden när Kamelia ska in, tror hon kände sig lite trängd då hon stod precis där när vi skulle in. De är sjukt bra polare annars, men Kamelia är ju fortfarande ny i hagen så uppenbarligen är det inte helt hundra än. Det är bara att göra om och göra rätt nästa gång, med andra ord.

Nu ska jag fortsätta med dagens göromål här, mer uppdatering kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar