söndag 10 mars 2013

Stallhelg.

Jag har haft stallhelg i helgen, fast den blev ganska lugn. Igår gick jag upp strax efter 6 och var i stallet innan 7. Det tar nästan en timma på morgonen, först får hästarna kraftfoder, medan de äter fyller jag vattenhinkar och bär ut i hagarna och sedan bär jag ut hö till allihopa. Efter det släpps hästarna ut i sina respektive hagar, kraftfoderhinkarna sköljs ur och ställs tillbaka i foderkammaren. Sedan åker jag hem, hyfsat svettig av allt bärande och gående fram och tillbaka till hagarna. Även om det är ganska slitit så är det mysigt att ha utsläppet, hästarna gnäggar som bara den när man öppnar stalldörren och de är så glada när de får komma ut i hagarna.

Jag åkte tillbaka till stallet vid lunch, lunchfodrade och undertiden de åt mockade jag och gjorde i ordning Kamelias foder. Cissi kom, så vi red ut ihop och sedan putsade jag Kamelias båda träns för att fördriva tiden fram till det var dags att ta in dem vid 17-tiden. Fy vad kall jag hann bli innan jag äntligen kunde åka iväg hemåt, jag skakade som ett asplöv i bilen trots att jag drog på värmen för fullt! På kvällen var vi hos Erik och Sofie och tittade på Melodifestivalen, de hade en brasa igång och jag lånade en varm filt men jag frös som en tok hela kvällen ändå, helt sjukt. Surt för övrigt att inte Yohio vann, jag hejade på honom och han fick ju egentligen flest av svenska folkets röster. De har ett konstigt system för röstningen, tycker jag.



Hilma och Kamelia käkar lunch ihop, så sött :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar