torsdag 7 mars 2013

Härlig ridtur!

Vilken härlig ridtur igår! Red ut med Moa, en tjej i stallet, och det han visserligen bli mörkt under tiden vi red men jag hade min pannlampa på hjälmen så det funkade ändå. Travade och galopperade på vattenmjuka grusvägar. Glada hästar, måste vara så himla skönt att kunna sträcka ut sig efter vintern, isiga och snöiga hagar där de måste gå försiktigt för att inte halka eller snubbla.



Jag har just varit och hämtat ut Botox då jag (äntligen) ska på behandling för mina käkar igen i eftermiddag (har pga stress fått spända käkmuskler, biter ihop när jag sover trots bettskena och det har blivit mer eller mindre kroniskt), har inte riktigt haft ekonomi för det på ett tag. Botox är svindyrt, fördelen är att man kommer upp i högkostnadsskyddet första gången man hämtar ut och då är det ju jättebilligt resten av året, men dendär första gången svider rejält i plånboken. Senaste behandlingen var i början av förra sommaren tror jag, så det har hunnit bli rätt illa i käkarna nu men om ett par veckor kommer det vara riktigt bra igen. Helt hundra blir det inte, jag måste tex fortfarande sova med bettskena eftersom det är värst när jag sover, men det känns ändå värt det eftersom det blir så pass mycket bättre.

Jag ska också be att få en ny bettskena hos tandläkaren nästa vecka, den jag har nu har jag bitit av och den har stora fåror från tänderna i den. Det ska vara i princip omöjligt att bita av en sådan men jag är väl ett extremfall, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar