söndag 10 mars 2013

Söndag.

Jag behövde inte släppa ut hästarna imorse, eftersom Cissi skulle iväg och tävla tidigt så fixade hon alltihopa. Skönt med lite sovmorgon! Jag tillbringade förmiddagen med att läsa och sova, och åkte ut en snabbis vid lunch och fodrade. Hem, äta och greja lite, och iväg igen på eftermiddagen. När jag tagit in hästarna skulle jag rida, så jag ställde upp Kamelia på gången och gjorde i ordning henne men hon började bete sig jättekonstigt precis innan jag skulle ta ut henne. Stod och darrade och kickade med bakbenet, jag fick kolikvibbar så jag knäppte på longerlinan och longerade henne på gärdet en stund. Hon var lite spänd först men slappnade snart av och verkade nöjd och glad, så hon fick trava en stund i båda varv, sedan promenerade jag med henne lite innan jag tog in henne i stallet. Jag lyssnade på magen och hon hade normala tarmljud, och när hon fick komma in i boxen satte hon direkt igång att äta så det var uppenbarligen falskt alarm. Stannade en stund och höll koll på henne men hon var precis som vanligt, så jag vet inte vad det var. Antingen frös hon, vilket i och för sig vore lite skumt - visst var det kallt men det har ju definitivt varit kallare under vintern. Eller så var hon bara väldigt pigg och taggad inför ridturen, vilket också vore ganska konstigt för så himla upphetsad brukar hon inte bli.

Kamelen blev en giraff ute på gärdet, haha. Här är för övrigt klockan typ 17.40, det är ljust så länge nu! Underbart!
Det kom en ny ponny till stallet idag, en jättesöt pytteliten B-ponny. Visst är hon söt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar