onsdag 16 september 2015

September

Hej igen!

Här har jag inte varit på en evighet, och massor har hänt sedan sist. Jag har bytt jobb två gånger och ska snart byta igen, jag har fått hjälp av en PT med min träning på gymmet och är  motiverad, det har kommit en ny häst till stallet och snart åker en annan, för att ta det i stora drag.

Just nu jobbar jag halvtid på ett kontor i Skövde, där jag även jobbade i våras. Det känns himla skönt att jobba lite mindre och ha mer tid för djur och träning, eftersom det kommer bli långa dagar från och med den 1 oktober när jag börjar jobba heltid i Lidköping. Djuren mår finfint, Rambo är ju en helt annan hund efter sin operation av luftvägarna i höstas (även om jag fortfarande oroar mig konstant), Selma har börjat äta kortison mot sin allergi och ska få vaccin, och Kamelia är fortfarande galet pigg och fräsch. Jag var på väg att lägga till "...för att vara tjugo bast" men faktum är att hon är pigg och fräsch även om hon så hade varit 10 år, haha. Vi trimmar på i dressyren men mest av allt rider vi ut. Tovatorp är känt för sina hundratals ridvägar, och de ska såklart utnyttjas till max. Vi har stått där i två år nu drygt, men hittar fortfarande nya, roliga rundor. Drömmen!

Nu ska jag kila iväg till jobbet, vågar inte lova någon uppdatering inom kort men jag ska göra mitt bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar