fredag 24 oktober 2014

Update Rambo.

Vi bokade av tiden i Göteborg och har istället bokat tid för Rambos operation på onsdag, i Jönköping. Jag fick veterinären där rekommenderad och kände stort förtroende när jag pratade med dem, så nu känns det faktiskt ganska bra. Längtar dock tills operationen är klar och vi kan ta hem vår grabb utan komplikationer och han kan börja sitt nya liv utan svårigheter att andas. ♥ Ska försöka att inte lägga massa energi på att oroa mig fram tills dess. Jag pratade med veterinären om mitt dåliga samvete över att vi ska låta honom gå igenom ännu en operation (har opererats förr för diskbråck, två ögonoperationer samt kastrering), men blev lugnad med orden: "Om det hade varit min hund hade jag inte tvekat, han kommer få ett så mycket bättre liv efteråt". Puh. Riskerna är inte heller större under en sånhär operation än vad de är under tex en ryggoperation, det kändes himla skönt att höra. Jag trodde tvärtom att de var mycket högre. Nu sover jag bättre om nätterna. :)


Det positiva är att jag och Selma kommer tillbringa dagen hos en kär vän och hennes fina familj medans vi väntar på att få hämta Rambo. Det ser jag verkligen fram emot, och jag hoppas att Selma inte kommer att käka upp deras katter, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar