måndag 8 september 2014

Kamelias ben.

Idag åkte jag ut till stallet för ett dressyrpass, men när Kamelia kom in hade hon ett svullet och varmt framben. Hon är inte halt på varken rakt eller böjt spår, har ingen temp och är lika pigg som vanligt men jag ringde ändå veterinär för att rådgöra. Har lindat om och ställt henne på box i natt, hon hade ett litet sticksår strax under kotan i fram så det har jag tvättat rent med tvål och vatten. Jag misstänker lymfangit men vi får väl se hur det ser ut imorgon bitti. Är det inte bättre får jag ringa ut veterinär. Så himla trist, nu när hon äntligen slutat tappa skor till höger och vänster och vi börjat komma igång, bokat in träning på torsdag osv. Hon verkar i alla fall inte ha det minsta ont och det är ju såklart jätteskönt.

Sticksåret syns som en liten prick i fram strax under kotan. Det är inte varigt eller så, men ser lite skumt ut ändå så det skulle inte förvåna mig om det är det som strular. (ärret ovanför kotan är gammalt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar