torsdag 18 september 2014

Höstmys.

Huh, vad tidigt det blir mörkt ute nu, det känns inte som jag hängde med alls på den förändringen. Trodde liksom att klockan var hur sent som helst när jag tittade ut genom fönstret och såg hur mörkt det var, men då var hon bara 20. Det är det enda tråkiga med hösten, som jag annars gillar skarpt.

Jag har tillbringat kvällen med att plugga fotokurs och smsa med en före detta kollega om att ta en fika i nästa vecka. Är inte hösten världens bästa årstid för att sitta på ett mysigt café och dricka latte? Hur som helst, jag tände lite ljus här hemma och gjorde mig en kopp kaffe för att mysa till det lite extra. Jonas sitter också och pluggar, fast hans plugg känns mer ångestladdat än mitt - jag läser ju bara för skojs skull och inte för att jag har en deadline på ett arbete som ska in dagen efter.

Förresten armstickade jag en halsduk igår, ni vet en sån som är rund utan ändar? Har inte testat att armsticka förut, men det var hur enkelt som helst och det tog kanske 40 minuter att göra den. Hade jag varit fotogenisk för fem öre hade ni fått se den på, men jag vill bespara er det eländet, haha.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar