måndag 22 september 2014

Höstkväll.

Jag tog en kortare ridtur på Kamelia idag, eftersom vi bestämde oss för att börja ta in hästarna på nätterna från och med idag hade jag lite annat att stå i - göra i ordning hennes box, packa hö, fylla på vatten osv. Känns himla skönt att veta att de är inne nu när det faktiskt bara är någon enstaka plusgrad på natten. ♥

När jag kom hem från stallet, sådär stelfrusen om fingrarna och jättehungrig så stod Jonas i köket och gjorde paj - hur gott?! Jag hade visserligen tänkt mig att vara lite nyttig nu i veckan men inte kan jag ju tacka nej till paj när jag får den serverad, haha. Det blev en smulpaj med hallon, blåbär, björnbär och vinbär. Detta avnjöts framför en dokumentär med Richard Dawkins, alltid lika intressant.


Igår skulle min mamma ha fyllt 71 år. Jag undrar så hur hon hade sett ut och varit som 71-åring, hade hon haft lika många bollar i luften och varit lika engagerad i allt nu som då? Hade hon varit alldeles gråhårig och rynkig? Det känns fortfarande, efter mer än fem år, så osannolikt och ofattbart att jag inte kan plocka upp telefonen och ringa henne när jag vill. Det är som att jag på sätt och vis fortfarande väntar på att hon ska komma tillbaka från en lång resa och att allt då ska bli som vanligt igen. Är dock tacksam för alla minnen och allt hon lärde mig. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar