lördag 30 augusti 2014

Löpning

Jag har ju börjat springa på grund av att jag har problem med min rygg (cervicobrakialt syndrom - kan vara felstavat), det är det enda som verkligen hjälper mot smärtan. I början hatade jag det, jag har verkligen aldrig gillat att springa men nu när jag hållt igång ett tag har det verkligen blivit som ett behov. Gör gott för både kropp och knopp. Jag brukar passa på att springa en runda när jag är i stallet, bra springrundor därute! Plus att det är skönt att komma hem och vara helt klar - hästen är tränad och jag är tränad, då kan man softa med gott samvete sen.

Jag springer inte riktigt varje dag, men nästan - typ 5 dagar i veckan. Än så länge bara ca 2,5km per gång, men har som mål att fixa en mil. Det lär väl ta ett tag men jag har inte direkt bråttom. Dessutom skall tilläggas att jag allt som oftast är rätt trött i benen efter ridpasset när jag ger mig ut på springturen, annars skulle jag säkert orka längre (intalar jag mig själv i alla fall, hehe).

Får väl teckna gymkort i vinter så jag kan hålla igång även när Sverige är täckt av snö och is... antingen det eller brodd till skorna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar