onsdag 30 juli 2014

Sista rycket.

Nu är jag inne på sista dagarna på mitt vikariat, vilket känns ganska skönt då det varit väldigt mycket åkande hit och dit. Eftersom vi inte har betalt för den tiden vi kör bil så kan en arbetsdag bli ganska lång utan att man får betalt för det, jag kan vara borta tio timmar på en dag och få betalt för runt 6 timmar eftersom resterande tid tillbringas i bilen på väg till olika uppdrag, så man vill ju helst minimera restiden så mycket som möjligt.

Kamelia har fått ta det ganska lugnt i värmen, dessutom har hon lyckats dra av sig båda franskorna vid olika tillfällen. Sist var i söndags men då kunde hovis komma redan samma kväll som tur var! Missade dock en dressyrträning då men det blir ju fler. Är lite omotiverad till ridning just nu, det är ju så himla varmt att man måste skjuta på det till typ 20-tiden och då är jag rätt trött. 

Nej, nu ska jag och Fia ut till stallet för en tur :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar