tisdag 3 juni 2014

Lite allt möjligt.

Jag lyser verkligen med min frånvaro här, men det är helt enkelt mycket med jobb, hundar och Kamelia. Ska försöka bättra mig!

På jobbfronten går det bra, jag blir ofta inringd på mer jobb än de timmar jag har schemalagda - jättekul! Idag har jag förutom blommorna även plockat Mars i två butiker samt OLW i en butik. Har även lyckats klämma in ett prov däremellan, nu är jag nästan helt klar med Info&Kommunikation vilket är fantastiskt skönt. 

Jonas var på jobbintervju igår och började jobba idag i Göteborg. Gick upp 7.30 imorse för att ta ett tåg som var framme i god tid innan han skulle skriva på anställningspapper kl 11, sedan började han jobba kl 13 och slutar inte förrän 22 ikväll - vilket innebär att han är hemma efter någon gång efter ett i natt. Lång dag för honom, han lär vara helt slut när han kommer hem (och jag lär sova som en gris vid den tiden)!

Ska alldeles strax iväg till stallet med mina små vovvar. Kamelia och den nya hästen i hagen fick gå ut på bete i förrgår, och igår fick hon en vilodag (jag jobbade förmiddag med blommor och hade intro på ett annat jobb på eftermiddag/kväll så jag hann helt enkelt inte) så idag ska vi ta en liten ridtur.

Förresten, fick hem så otroligt söta tikskydd till Selma igår (och typiskt nog slutade hon löpa idag, men skönt att ha dem tills nästa gång!). Det är en jätteduktig tjej som syr på beställning, så jag fick välja tyg själv. Hon gör även hundtäcken, lätt att jag ska köpa även det av henne i framtiden! Åh, jag är så himla nöjd med dem, här kommer bilder:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar