onsdag 7 maj 2014

Sjukgymnast idag.

Första besöket hos sjukgymnasten idag då. Det gick bra - jag har fått ett par övningar att göra hemma och så sitter det en tejp tvärsöver min bröstrygg nu som ska sitta där i en vecka. Den är till för att påminna mig om när jag sitter med axlarna framåt, så att jag rätar upp mig och drar bak axlarna. En av anledningarna till att min rygg mår så bra när jag rider är alltså för att jag har bättre hållning då, det känns ju logiskt. Nu behöver jag bara tänka på det all övrig tid också.

Jag kommer även längre fram få gå och träna där en gång i veckan eller så - styrketräning. Jag behöver träna upp musklerna så att de orkar med att hålla tillbaka axlarna, typ. Känns bra! 

Sitter just nu här med en kopp te och laddar upp för prov i Näthandel, hoppas det går bra. Efter det ska jag hem och göra klart ett par pannband innan jag tar bilen till Stenstorp för att få den lagad. Sen måste den besiktigas igen - ombesiktningstiden hann gå ut så just nu är det körförbud. Så går det när man är så seg som jag är!


1 kommentar:

  1. Du borde kanske inhandla en sadelstol att ha att sitta på då du jobbar och studerar, det är en sån där stol som frisörer har.
    Vi hade sådana på kliniken och de var superbra för hållningen!
    https://www.ergoff.se/20-sadelstolar

    SvaraRadera