måndag 24 mars 2014

Måndag 24/3

Hej måndag!

Idag har Kamelia en "gå-i-hagen-och-skrota"-dag, så jag och vovvarna har varit ute och mockat samt tagit en mysig skogspromenad. Innan det satt jag med pannband och just nu sitter jag och kikar på bokföringsprogram, det finns ju så mycket att välja på. Jag har dock mer eller mindre bestämt mig för Visma, verkar smidigt och enkelt att bygga på moduler eftersom, tex webshop. Inte alls farligt dyrt heller. Har även skickat intresseanmälan till banken om företagspaket med bankgiro osv, skickade in en sån till en annan bank för ett tag sedan men har inget hört därifrån och det känns ju inte så seriöst. Ser fram emot att kunna fakturera också, man uppskattar ju såklart att kunna välja som kund ifall man vill betala direkt eller köpa mot faktura.

Nu ska jag sätta mig med mailen en stund, måste tyvärr skicka lite påminnelsemail till kunder som inte betalat, alltid tråkigt och man känner sig tjatig men det måste ju göras. När jag är klar med detta ska jag plugga marknadsföring någon timma innan jag lägger ner för idag.

Bild tagen i lördags.

Såhär trött var Selma när vi kom hem från stallet/promenaden idag. Hon går verkligen all in när man är ute och gör någonting, inte konstigt att hon blir trött efteråt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar