söndag 23 mars 2014

Ledig helg.

Denhär helgen har jag tagit ledigt från både skola och pannband, jag brukar inte göra det så det har varit jätteskönt. Det har varit en väldigt körig vecka och när jag vaknade igår var jag otroligt trött så det kändes som jag behövde koppla av lite. Jag har knappt suttit vid datorn alls, svarat på något mail då och då bara.

I fredags tränade jag dressyr och hade förväntat mig att vi skulle tappat lite pga allt med Kamelias hov, men tvärtom gick det kanonbra! Kamelia var väldigt på från början och ville gärna springa iväg så jag fick göra halvhalt på halvhalt (vilket jag är ganska duktig på att slarva med i vanliga fall, det blir lite halvhjärtat och jag låter henne komma undan med att inte svara ibland, mycket dumt) och då försökte hon skjuta ut bogen och in med rumpan istället, man måste ju alltid testa om man kan komma undan ;) Då fick jag tänka som att jag red en öppna, och så snabb med halvhalter när hon försökte iväg, och så kvicka hjälper när hon istället blev seg och vips gick hon så otroligt fint! Hon känns så elastisk och fin då, lätt och smidig och jag behöver bara underhålla lite så går hon kvar och är hur nöjd som helst. Det var en otroligt nöjd matte och en minst lika nöjd häst som skrittade av efter att ha vinkat hejdå till vår tränare. :)

Igår repeterade jag dressyrpasset lite, mest bara checkade av det arbetet vi gjorde dagen innan, och sedan skrittade vi en sväng i skogen. Idag red vi ut med Jonna och Jettan runt Paradissjön (som låter vackrare än vad den är). Vi såg dessutom både svanar, kanadagäss och tranor under ridturen, på samma ställe dessutom! Det är så himla skönt med vår även fast det är blåsigt och kyligt stundvis.

Finast!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar