lördag 22 februari 2014

Lördag.

Just nu sitter jag nedkrupen i soffan med två sovande vovvar. Jag och Selma tog en långpromenix bort till Djurmagazinet i eftermiddags och köpte hundmat, så hon är verkligen jättetrött nu. Hon älskar verkligen att få följa med in i butiker och handla, charmar alla som jobbar därinne och tigger till sig godis. Sötnos!

Igår fick Kamelia nya skor runt om, med snösulor. Jag var verkligen i valet och kvalet ifall jag skulle sätta på sulor, men under natten kom det en hel del snö så det fick bli så. Eftersom hon gått utan en framsko i flera dagar i väntan på hovslagaren hade hon fläkt sig lite och därför fick hon skos ganska tajt, så hon var öm i tassarna när hon gick på stallgången både igår och idag. Hovslagaren sa att det skulle ge sig på någon dag, och i hagen såg jag ingen reaktion så det var säkert pga det hårda underlaget på stallgången. Hoppas det är över tills imorgon, nu måste vi verkligen komma igång igen, det blev en lång vila dethär och dessutom helt ofrivillig.

Ska sticka iväg till stallet nu och mocka samt ta in pållarna, det är min stallhelg i helgen (utsläpp/insläpp). Jag tycker verkligen om att ha insläppet, världens mysigaste känsla när de får komma in och står och tuggar på sin mat och ser sådär allmänt nöjda och glada ut! <3

Resten av kvällen blir det pannband!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar