tisdag 14 januari 2014

The crazies.

Hej hopp!

Idag har jag pluggat massvis av bokföring, fast jag hann också med en ridtur. Hade tänkt ta en lite kortare sväng eftersom jag har mycket att studa innan tentan på torsdag, men Kamelia var hypertaggad redan när hon kom in från hagen. Tänkte om och tog en längre runda, tror vi slog rekord i hur snabbt vi tog oss runt den, haha. Det blev mycket galopp, Kamelia var verkligen helt galet pigg! Jobbigt nog snöade det massvis rakt in i mitt ansikte så jag red hela rundan med huvudet vridet åt sidan och med kisande ögon för att försöka se något överhuvudtaget.

När vi kom tillbaka till stallet var hon såklart väldigt svettig så hon fick stå inne och käka en stund samt bli skrubbad med en stor frottéhandduk, hon var väldigt nöjd med detta!

Så himla söt när hon kom in idag, snö överallt. Hon började skrapa med hoven i golvet nästan direkt, typ HALLÅ HUR LÄNGE SKA VI STÅ HÄR OCH HA TRÅKIGT JAG VILL UUUUT!
 
Tillbaka från ridtur, jag = trött, Kamelia = fortfarande jättepigg.
Och här följer en bildserie som jag valt att kalla Kamelia has got the crazies (såhär gör hon alltid när hon vet att hon snart ska få mat, haha, jag vet inte om hon värmer upp käkmusklerna eller vad det handlar om. Särskilt vackert är det i alla fall inte!):



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar