lördag 4 januari 2014

Klippning.

Så fort jag är frisk och pigg igen så tänkte jag faktiskt klippa Kamelia, hon blir rejält svettig nu vid minsta ansträngning. Hon får inte särskilt mycket vinterpäls, men tillräckligt för att bli för varm. Det känns lite sjukt att klippa sin häst i januari första gången, men med tanke på vädret så är det ju inte för kallt för det.

Idag har jag haft så ont i halsen, har mest sovit varvat med att se på tv-serier. Tog en ipren framåt kvällen för att orka mocka, fylla hönät, ta in hästar och hänga ut hönäten i hagen. Efter det var jag verkligen helt utmattad! Imorgon har jag utsläpp och insläpp igen, sen är det fyra veckor till nästa stallhelg så det är skönt. Så typiskt att man ska bli sjuk på stallhelgen, det är ju inte så jobbigt när man är frisk men att gå upp tidigt och anstränga sig med en dunderförkylning är tortyr!

Förra årets klippning, i år blir det dock en täckesklippning :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar