torsdag 23 januari 2014

Jag säger bara wow.

Idag fick jag hem material från min leverantör, så jag har suttit och knåpat ihop ett pannband i en väldigt annorlunda design. Alltså, wow! Jag vill verkligen visa er nununuuu, men tyvärr kommer jag hålla på det några dagar till. ;) Ska ta med detta till stallet imorgon och försöka få till några riktigt snygga bilder på det när det sitter på Kamelia. Hoppas hon är med på noterna och står still osv.

Skulle ridit idag men Rambo har fått en infektion i sitt ena öga så det blev en massa runtringande till olika veterinärer. Jouren i Skara hade ingen jour idag för veterinären var sjuk - alltså bor man häromkring så är det verkligen inte kul att ha ett djur som blir akut sjukt! Det finns bara Skara, sen är det typ ett par timmar till närmaste jourveterinär. Hur som helst fick vi en tidig tid i Skultorp imorgon, de hade egentligen fullt men klämde in oss ändå - så himla snällt! Skulle tro att han fått någon skada på hornhinnan igen. Han har sådär utbuktande ögon (jag brukar kalla dem för Homer Simpson-ögon) så det är ganska lätt för honom att få skräp i dem eller gå på någon pinne när vi är ute. Han har i alla fall fått lite ögondroppar och smärtstillande så han sover hur gott som helst här nu.

Rambo.
Homer får säkert också lätt problem med ögonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar