måndag 23 december 2013

Velig.

Jag är verkligen i valet och kvalet om jag ska betäcka Kamelia till våren eller inte. Hon är 19 år nästa år, så jag känner att det börjar brinna lite i knutarna om jag ska göra det - dock innebär det ju att vi inte kan träna på och tävla och att det dröjer ca två år innan jag kan börja trimma igång henne för tävling igen. Ah, vi får se, helt enkelt, jag har ju ett litet tag till att fundera på det. Dock tror jag inte att jag kommer vara så mycket klokare i april/maj, haha.

Denhär hingsten blir det i alla fall, ifall jag betäcker, han är så sjukt fin att jag får rysningar (han dyker upp efter ungefär 1:20):



Kamelia hade ett föl för några år sedan, men tyvärr bröt han lårbenet i bak när han var strax över ett halvår och just hade börjat avvänjas. Han lekte i hagen och halkade utåt med benet, så att lårbenet fläktes av och det fanns ingenting att göra. Det var verkligen otroligt hemskt och självklart är jag skraj att något liknande kan hända igen ifall jag tar ett nytt föl på henne. De är så himla ömtåliga! :(
Lexington.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar