måndag 30 december 2013

Min vigselring.

På förmiddagen på julafton upptäckte jag att safiren i min vigselring trillat bort. Jag letade men det är såklart inte det lättaste att hitta den, den kan ju lossnat när jag tvättat händerna eller i stallet eller vart som helst. Normalt har jag inte på mig ringen i stallet, men just den dagen hade jag det, typiskt nog. Kände verkligen för att sätta mig och gråta när jag såg att den var borta.

Hur som helst så tänkte jag gå till någon juvelerare någon dag och se vad det skulle kosta att sätta dit en ny sten, funderar faktiskt på att sätta dit något annat än en safir. Kanske en smaragd eller till och med en diamant? Det hänger såklart på priset, men det vore kul att förnya ringen lite, nu när detta ändå hände.


Känns så himla trist att inte använda den nu, så naket med bara en ensam liten förlovningsring på fingret. Lite i-landsproblem, men ändå, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar