fredag 27 december 2013

Eric le Tixerant-gjorden.

Jag läste dethär inlägget av Tyra Sjöstedt, och både håller med och inte. Ett utförligare inlägg om vad jag tycker om anatomiska träns kommer senare. Dock tycker jag hon har helt rätt vad gäller sadelgjordar! Jag har själv en dressyrgjord från Eric le Tixerant och den är verkligen grym. Jag tycker det säger sig självt att det är bättre för hästen med en större anläggningsyta, eftersom man faktiskt måste dra åt gjorden ordentligt så inte sadeln glider. Att gjorden dessutom är elastisk gör att gjorden inte sitter åt helt stumt och statiskt, vilket såklart blir mer bekvämt för hästen. Jag kommer köpa en sånhär gjord till min hoppsadel också, tyvärr kostar de ju lite (runt 1700:-) men de är verkligen värda att investera i.



Kamelia i sin Eric le Tixerant-gjord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar