torsdag 14 november 2013

Lugnet efter provet.

Det gick verkligen strålande bra på provet idag! Eller ja, åtminstone kändes det som om det gjorde det. Bortsett från att jag fick en sån otrolig skrivkramp att hela armen domnade bort, haha. Vilken frihetskänsla det var att lämna in provet och gå därifrån, snacka om att jag verkligen vältrat mig i företagsekonomi de senaste dagarna. Nästa delmoment på kursen är en inlämningsuppgift, en budgetuppgift, man ska göra en resultatbudget och likviditetsbudget för en frisörsalong som skall öppna. Ska bli spännande att se hur jag lyckas knäcka den nöten.

Tog en skrittrunda på Kamelia idag och hon var så lugn och fin att jag nästan blev orolig (och så var nojandet igång igen). Långa tyglar hela vägen och skyggade knappt en enda gång. Runt 7 plusgrader hade vi idag, hoppas dethär milda vädret håller i sig ett tag till!
Jag har ökat Kamelias kraftfoder (lusernet) och stråfoder lite till, hon tappade ju endel när hon precis gjort sig illa i munnen och inte fick äta kraftfoder och jag tycker att hon behöver lägga på sig mer. De goda nyheterna är dock att såret verkligen läkt igen helt och ser väldigt fint ut, det känns skönt!

Jag har förresten bestämt mig för att inte klippa henne i år, dels för att hon faktiskt inte får sådär jättemycket vinterpäls och därför inte svettas så mycket vid ridning, och dels för att hon är lite tunn i hullet. Jag tänker också att hon är lite till åren nu och äldre hästar kan ju ha svårare för att hålla sig varma. Hon får se lite raggig och skogsmulleaktig ut i vinter, helt enkelt. :)

Såhär klipptes hon förra året, snygg tjej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar