måndag 18 november 2013

Bra söndag!

Vilken bra dag jag har haft idag!

Dagen började med lite frukost och vovvmys, sen tog jag med mig vovvarna till stallet. Fixade Kamelias box och foder och klappade om henne lite i hagen medans jag väntade på hösilageleveransen. När jag kommit hem och käkat lite lunch kom Cecilia hit, och vi stickade och pratade och fikade tills det rann kaffe ur våra öron! Hur roligt som helst. Vi är litegranna i samma situation på så vis att vi båda håller på och startar eget och lär oss om marknadsföring osv, det är himla kul att bolla idéer och erfarenheter. Och så otroligt nyttigt, eftersom man gärna låser sig lite i sitt tänk när man grejar med något själv. Känns som jag alltid har massa nya idéer och inspiration när vi har träffats!

Ikväll har Jonas och jag kollat klart på en film om en seriemördare som vi började på igår kväll (den var tre timmar lång, så den kändes ganska lagom att dela upp på två kvällar). Handlade om John Gacy som mördade 33 unga män på 70-talet. Han jobbade även ideellt på ett barnsjukhus som clown, så han kallas ibland för the killer clown eller the clown killer (fast det sistnämnda låter ju egentligen mer som någon som mördar clowner?). Intressant film om en otroligt obehaglig man. Hur som helst, jag gjorde ett par pannband också under tiden, så dagens kvot av arbete uppfylldes i alla fall någorlunda. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar