måndag 18 mars 2013

Dressyrträning igår.

Oh, vilken träningsvärk jag har idag! Jag var och tränade dressyr med Kamelia igår hos en granne till stallet - jättebra och effektiv träning. Kamelia har uppenbarligen kommit undan lite när jag ridit henne, smitit med ytterbogen osv. Hon var inte helt överens om att hon skulle vara tvungen att jobba ordentligt, minst sagt, haha. Testade allt från att rycka till sig tyglarna, steppa åt sidan, backa osv osv. Hon är lurig och drar upp mig ur sadeln så jag inte ska komma åt henne ordentligt. Jag får verkligen vara stark i magen och benen för att hålla mig nere djupt i sadeln. Pust!

Skritt-turen dit var inte direkt någon skritt-tur, haha. Vi red utmed vägen och Kamelia löjlade sig hela tiden, stannade och vägrade gå, ryggade, trampade runt, slängde sig åt sidan. Pinsamt att ett flertal bilar fick stanna och invänta att jag fick ordning på henne, de måste ju undrat vad fasen jag gjorde ute på vägen med en häst som jag uppenbarligen inte har kontroll på. Det bankade inne i en ladugård så Kamelia passade på att tycka att det var skitläskigt (hennes favoritsätt att komma undan på; låtsas bli skiträdd för något) fastän hon i normala fall inte hade brytt sig nämnvärt. Jag var genomsvettig när vi kom fram! På hemvägen red jag en annan väg som går genom en gård och där brukar Kamelia vara väldigt fjantig och tycka att allt är farligt, men man rider i alla fall inte på en trafikerad väg där. Sjukt nog taktade hon och var jättetaggad hela vägen hem, trots 1h 15 min hård dressyrträning. Galet pigg häst!


Hon var dock väldigt lätt att fånga i hagen, kom direkt fram till grinden när hon såg mig, så där fick hon ett antal pluspoäng i alla fall, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar