söndag 3 maj 2015

Söndag

Ni har inte glömt bort mig, va? Lite kanske. Så går det när man försvinner från internet, haha. Jag har just nu inte mindre än tre jobb, sug på den! Detta om man räknar bort Wist Design, som ju inte är en anställning på det sättet. Jag har två kontorsjobb, ett med dokumentadministration (halvtid) och ett på en ekonomiavdelning (timanställning). Utöver det är jag i lite olika butiker (också timanställning) och städar samt fyller på lösgodis och naturgodis (ja, man blir väldigt godissugen - inte så mycket på lösgodiset eftersom det blir lite äckligt med allt socker men naturgodiset is very hard to resist). Tillsammans blir det lite drygt heltid så det är mycket nu, men gott om lön behövs när man har dyra intressen. Kommer bli väldigt mycket förändring på jobbfronten snart men det får jag skriva mer om längre fram.

Apropå dyra intressen; med Kamelia går allt väldigt bra just nu. Vi tränar dressyr ca en gång/vecka och det känns som det verkligen går framåt. Kamelia är väldigt arbetsvillig men när hon tycker att det blir lite för jobbigt är hon lite som en slingrande orm att sitta på, bogen skjuter ut och när man får in den så börjar hon gå i sidled eller stanna eller tränga inåt på volten och när jag får henne rak under mig, när hon spårar och verkligen jobbar bakifrån och fram så tycker hon det blir så kämpigt att hon helt sonika drar mig ur sadeln. Och nu vet jag vad ni tänker, ni tänker att då måste jag vara jättestark i magen och luta mig bakåt och hålla emot med magmusklerna. Mmm, jo, men förvånande nog tycker 600kg Kamelia inte att det är så svårt att dra upp en ca 50kg Sara-Sofia hur mycket hon än spänner sina magmuskler eller ens om hon i princip ligger ner. Därför fick jag rådet av min tränare att sätta på en graman för att liksom få henne mer på plats, och det har gjort underverk. Vi kommer till jobb mycket snabbare, jag kan få henne i ramen snabbare så hon kan jobba rätt och verkligen sätta rätt muskler. Detta är såklart en tillfällig lösning, nu när hon bygger rätt muskler blir hon snabbt starkare och då kan vi plocka bort den igen. Det är så himla viktigt att hon inte går och belastar sig snett, det kan vara rent skadligt för hennes rygg, och det gör hon när hon springer på sniskan och skjuter bogen hit och baken dit. (Fick för övrigt "rådet" från en hjälptygelsmotståndare att ta bort tyglarna istället om jag ville komma till rätta med problemet att hon drar mig ur sadeln, haha. Fick mig ett gott skratt när jag föreställde mig att genomföra en dressyrträning utan tyglar.)

Undertiden hänger jag på gymmet och tränar som en galning för att själv bygga rätt muskler (coreträning ftw). Ska alldeles strax kila iväg dit för en omgång på roddmaskinen innan jag kryper ner i soffan och halvslumrar framför någon bra serie resten av kvällen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar