onsdag 11 mars 2015

Hundra år senare...

Alltså, mitt liv har liksom känts så händelselöst ett tag att jag inte hittat någon motivation att skriva här. Eller ja, det har hänt mycket men ingenting jag velat skriva om, så mitt material för bloggande har varit i princip när jag gick upp, vad jag åt och vad jag och Kamelia gjorde (vilket varit ganska begränsat då hela Tovatorp var täckt av is i ca två månader).

Nu har det i alla fall hänt endel roliga saker i livet och vips finns motivationen igen. Dessutom gör vårvädret (SOLEN) sitt.

I måndags började jag på mitt nya jobb som registrator/assistent på ett kontor här i Skövde. Jag skulle börjat förra måndagen, men åkte på en influensa i kombination med öroninflammation på båda sidor så det fanns inte på kartan att ens gå ut genom dörren. Sjukt pinsamt att behöva sjukanmäla sig hela första veckan, men de var jättegulliga på jobbet vilket kändes skönt. Fick dessutom hjälp med Kamelia hela veckan av tjejerna i stallet. ♥
Idag är således tredje dagen på nya jobbet, det är oerhört mycket att lära sig men det är kul och jag trivs redan super. Idag fick jag även besked att tjänsten blivit förlängd till 1/9 (skulle varit till 1/7) och det verkar finnas stora möjligheter till fortsättning även därefter så jag känner mig oerhört pepp.

Just nu är jag hemma på lunch, har varit ute en sväng med vovvarna och ska alldeles strax knata tillbaka för ytterligare 1,5h intensivt lärande innan jag stämplar ut för dagen. Därefter ska jag jobba i Skara samt åka till stallet, och förhoppningsvis hinner/orkar jag en sväng till gymmet ikväll innan jag knoppar in - min rygg är katastrof efter bristen på träning hela förra veckan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar