måndag 15 september 2014

Knut i magen.

Jag är fortfarande så himla förkyld, det var bättre i slutet på förra veckan men blev kasst igen under helgen. Möjligtvis har det med min bristande förmåga att vila och ta det lugnt att göra, haha. Idag har jag i alla fall (bortsett från ridtur på en väldigt pigg häst samt jobb) hängt mycket i soffan. Har börjat se om Brothers&Sisters som är en riktig såndär mysig dramaserie som jag kollade på när den gick på tv för sisådär 10 år sedan. Lite väl blödig för min smak stundtals men det passar min sinnesstämning just nu.

Har ända sedan valet igår gått omkring med en knut i magen, men nu känns det som det börjar lätta lite. Det blev lite av en chock att en så stor andel av svenska folket röstade på SD, och när sedan Reinfeldt meddelade att han tänkte avgå som partiordförande blev det helt enkelt too much, även om jag förstår honom till fullo. Jag tycker situationen nu känns väldigt jobbig, med en regering som inte ens fått en majoritet av rösterna och vars politik känns väldigt luddig. Alliansen har lyckats med att stärka Sverige under den värsta finanskrisen på 80 år, fler har fått sysselsättning, folk har fått mer pengar i plånboken, skatteskulden har betalats av. Och detta under samma tidsperiod som andra länder gått på knäna och till och med gått i konkurs! Det har blivit lättare för ungdomar att få jobb och för små företag att bildas (väldigt relevant för mig personligen). Runtom i Europa och i USA undrar man vad sjutton svenska folket håller på med, och det undrar jag också. Otacksamma idioter, är vad vi kallas. Det är otroligt sorgligt, eftersom Sverige listats som den starkaste ekonomin i världen av både The Economist och The Guardian.

Hepp, nog om det, det är ju trots allt val igen om fyra år - får hoppas på det bästa då helt enkelt! Det ska onekligen bli spännande att se hur Löfven får ihop det med MP, på ynka 38% av mandaten. Känns inte helt otippat att en regeringskris kommer vara ett faktum förr eller senare.

Nu ska jag krypa ner under filten igen och fortsätta mitt TV-seriemaraton. Sov en stund på dagen idag så jag misstänker att det lär dröja innan jag somnar ikväll - tur jag kan välja själv när jag vill jobba imorgon.

Vi har förresten blivit med TV igen! Möbeln som den står på har Jonas snickrat ihop av foten till ett pelarbord samt en skiva från en bokhylla. Eftersom våra nya soffor dominerar rummet väldigt mycket ville vi ha en smäcker tv-möbel och detta blev verkligen perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar