tisdag 19 augusti 2014

Tisdag.

I förrgår var hovslagaren ute och kunde sko Kamelia runt om, så igår blev det en premiärtur - kändes som jag inte suttit på hästryggen på månader fastän det "bara" gått knappt två veckor. Kamelia var pigg och framåt i alla fall, hon tyckte nog det var kul att få busa lite i skogen! Idag blev det tyvärr vila igen då jag blev inringd på massa jobb utöver mitt eget, lite trist men så är det när man står på inringning och alla slantar behövs ju när man har en häst. Imorgon blir det ridning igen.

Hon skoddes faktiskt med kilsulor i bak denna gången, hon är nämligen så låg i trakterna och går och "nöter" på dem så det blir ingen vidare tillväxt på dem. Nu fick hon en mycket bättre vinkel på hoven och förhoppningsvis växer trakterna ut nu när hon inte har tyngden helt på dem längre. Är faktiskt väldigt nöjd med min hovslagare, han är petig och noggrann och förklarar allt han gör så det känns tryggt. Har sagt till Kamelia att knipa med tårna nu så inga fler skor åker av, jag oljar och ger foderjäst så jag hoppas hovarna ska hämta sig efter denhär torra sommaren.

Idag har jag jobbat i Skara och Skövde, imorgon blir det Falköping och Skara. Blir nog en lång dag imorgon också, men jag ska köra järnet så jag kommer hem i hyfsad tid. Skönt med ett jobb där man faktiskt kan påverka lite själv, ligger man i så kan man komma hem tidigare och har man en seg morgon kan man ta lite sovmorgon. Frihet under ansvar. :)

Fin bild från en kund! Just nu är Wist Design lite på paus vad gäller beställningar, men jag hoppas vara igång igen snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar