lördag 9 augusti 2014

Tappsko igen.

Igår när jag kom ut till stallet noterade jag ganska omgående att Kamelia återigen dragit av sig en sko. Det är tredje gången på fyra veckor nu, så himla frustrerande. Jag kan inte rida henne utan sko tyvärr, då hon ömmar. Funderar på att investera i boots som jag kan dra på henne när det blir såhär, men det får bli längre fram eftersom jag inte har råd med det just nu. Hon är ingen häst som brukar tappa skor, men eftersom det varit så torrt i år är hennes hovar torra och spröda. Dessutom måste vi ha sulor i fram eftersom förra hovslagaren verkade så hårt på sulorna att hon fått ont i dem, och sulor gör att skorna sitter lite sämre. Just nu är min hovslagare dessutom i Norge, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Det är såååå frustrerande!

Jaja, det är väl bara att gilla läget och hoppas att hon inte fläker sönder hoven nu innan hovis är tillbaka i Sverige igen.

Idag har jag faktiskt cyklat till och från sjukhuset, jävlar vilka uppförsbackar det var både på dit och hemvägen. Mina ben är helt möra, hehe. Min cykel funkar inte så bra att växla med utan är fast på en av de högsta växlarna, så det går rätt tungt uppför. Ska snart ge mig ut på en promenad med vovvarna och sedan ta cykeln ut till stallet och kolla till Kamelen. När jag kommer hem sen ska jag stänga av mobilen och bara glo på Netflix och käka kex med ost, helt allena då Jonas jobbar natt. Känner jag mig själv rätt kommer jag däcka rätt tidigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar