lördag 28 juni 2014

Lördag.

Åh vad skönt det är med lördag! Jag jobbade i förmiddags, men resten av dagen har jag varit ledig. Har pillat lite med webshoppen och grejat med annat, städat, lagat mat osv. Snart ska jag och vovvarna pallra oss iväg till stallet. Jonas jobbar helg så vi är lite ensamma här hemma, men vi reder oss så gott vi kan.

Fy vad det har regnat idag och igår. Jag har tänkt på Kamelia som går utan regntäcke, fast det har ju varit varmt ute ändå, nästan hett trots regnet. De har dessutom en dunge med gott om rejäla träd att stå under i hagen. Ska dock lägga på henne nu när jag åker ut, ifall det öser ner även i natt (vilket det fanns stor risk för enligt väderleksrapport). Jag vill ju inte att hon ska bli kall om ryggen. Detta är det eviga dilemmat när man har häst; när ska man lägga täcke? De får ju inte bli för varma eller för kalla. Jag tänker dock att hon är lite till åren (19år) och har lättare för att stelna till/bli kall, dessutom har hon inte riktigt lika mycket hull som de andra hästarna i hagen. Ahh, decisions.

Resten av kvällen planerar jag att göra pannband och se på brottsdokumentärer med två gosiga vovvar sovandes intill mig. Mys! ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar