söndag 6 april 2014

Söndag (och om mötet med the dangerous elk).

Lazy söndag! Eller? Nej, idag ska jag plugga en hel del, har jag tänkt. Jag har även sökt ett extrajobb över sommaren, håll tummarna för mig att jag får det!

Igår tog jag en ridtur på kamelen, det började sådär då vi mötte en älg i princip det första vi gjorde. Kamelia stod helt blickstilla och vibrerade och jag kände hennes hjärta slå genom sadeln. Alltså, vad gör man? Älgen hade inga planer på att flytta på sig så jag och Kamelia tog en annan väg istället. Typiskt nog mötte vi den igen i slutet av rundan. Uppenbarligen är älgar sjukt läskiga om man är en kamel.

Mr Älg, mellan Kamelias öron.
Efter vårt inledande möte med älgen var såklart Kamelia på tårna hela rundan och gjorde endel tvära sidokast så det var bara att hålla i sig, haha. Närå, så farligt var det inte - men snacka om att man fått bra balans av att rida denhär hästen i alla år. Det är ren överlevnadsinstinkt att vara mjuk och följsam i kroppen så man hänger med i alla plötsliga rörelser. Fläckar på marken är läskiga och då blir det tvärnit och hastigt nedkörande av huvud för att betrakta på närmare håll.


Såhär sugen var hon för övrigt på att bli infångad i hagen igår:



Men hon vet att matte inte ger sig, så det är lika bara att ge upp med detsamma:



Tillbaka efter ridturen, trött efter att ha spanat efter älgar hela rundan:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar