fredag 4 april 2014

Onsdagens träning.

I onsdags var det dressyrträning igen, den var ganska kämpig denna gången. Eftersom Kamelia blivit starkare och orkar mer har kraven ökats ett snäpp och hon tycker det är ganska jobbigt, men hon är jätteduktig! En sak jag måste vara snabbare med i vänstervarvet är när hon vill ställa utåt, det är lite hennes taktik för att hon tycker det är jobbigare att lossa i det varvet. Hon kör helt enkelt på att låtsas som att hon ser något jättespännande och intressant så att hon bara måste titta på det och därmed dra upp huvudet och vända ut huvudet. Där måste jag vara kvick att ställa in henne igen, jag är lite för snäll och mesig med sådant. När jag skärpte mig lite och krävde av henne att gå kvar ställd så gick hon kanonfint, så hon kan om hon vill!

Matchade såhär tjusigt med turkost schabrak och turkost pannband!
Igår kväll red jag en skogsrunda och hade för en gångs skull med mig Selma, hon brukar annars få vara i en box i stallet. Det är ju ofta militärfordon och militärövningar på dagarna när jag normalt rider, men en torsdagkväll klockan 20.00 var det hellugnt i skogen. Tunn vårjacka, inga handskar, pigg häst, glad hund, solsken - underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar