onsdag 2 april 2014

Onsdag och dressyrträning.

Igår ringde jag runt till både veterinärer och vårdcentral. Rambo fick en tid imorgon för sina ögon som krånglar igen, Selma fick en tid på fredag för sin klåda (kvalsterallergi, blir nog kortison nu) och jag kommer få en kallelse till vårdcentralen för att påbörja någon form av utredning/behandling för min rygg. Dock fick jag ringa idag och avboka Rambos tid då hans ögon blev bra av sig själva igen, det har aldrig hänt förut! Har börjat misstänka att han inte tål att vara med i stallet längre, det är inte första gången som han får svullna ögon efter han varit med där, så nu blir det stallförbud för honom.

Idag blir det dressyrträning, fruktansvärt roligt! Tror jag ska inviga mitt nya turkosa schabrak, dagen till ära. Ska även plugga endel i eftermiddag då jag har prov imorgon (marknadsföring) och jag har även en uppgift som ska in i samma kurs där jag ska leta upp en butikslokal här i Skövde som passar min verksamhet. Inte helt lätt då jag behöver både prisuppgift och en planskiss eftersom jag ska dels göra en budget och dels skissa upp inredningen i butiken, och det verkar vara standard att man skippar att informera om priset i annonserna. Jaja, det löser sig väl, annars får jag helt enkelt hitta på någon. Jag ska ju inte ha den på riktigt :)

Nej, nu ska jag byta om och springa ner på stan och ta ut pengar till träningen. Sen tar jag med mig Selma och går en skogspromenad innan jag sadlar min springare, haha.

Tänkte matcha dethär pannbandet med mitt nya schabrak idag. Fint ska det vara! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar