lördag 8 mars 2014

Kamelias tass.

Igår var Kamelias hälta mycket värre, så jag ringde ut veterinär. Det visade sig att hon hade ett sömstick i höger fram så det var ju inte konstigt att hon hade ont. :( Ingen hovböld dock, så det var ju himla skönt. Hon fick på ett vårvärmande omslag, ska lägga om det nu ikväll. Känns så himla onödigt, både att hon haft ont såklart och att få en dyr veterinärräkning på dethär, över en sådan sak som ett sömstick. Hon ryckte åt sig den hoven en gång när hovslagaren skodde, och jag vet att jag reagerade på att han bara fortsatte sko men jag tänkte att han kan väl detdär bättre än vad jag kan. Min far skodde förr, och jag minns att när det hände honom så drog han ur sömmen och hällde jodopax i, och sedan lät han bli att spika den sömmen helt enkelt.

Jaja, det var ju skönt att det inte var något värre än så, hon blev klart bättre så fort hon hade fått av sig skon så det lär bli bra snabbt.


Snart kan vi nog göra dethär igen! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar